
Getuigenissen
Getuigenissen
Ik ben Karen, logopediste, en werk al sinds een 7-tal jaren als leerondersteuner vanuit het leersteuncentrum Kosmos in GBS De Vlieger. Ik ondersteun kinderen met specifieke onderwijsbehoeften op gebied van taal en rekenen. Daarnaast geef ik tips aan leerkrachten of werk ik (taal)projecten op schoolniveau uit.
We worden als externen steeds met open armen ontvangen. Het is een zeer enthousiast en gedreven team dat samen (met mij en mijn collega’s) wil nadenken over aanpassingen, hulpmiddelen of materialen die kunnen ingezet worden in de verschillende klassen of op de speelplaats. Op deze manier krijgt elk kind de ondersteuning die het nodig heeft om te groeien en te ontwikkelen. Het is een inclusieve school die uitgaat van de mogelijkheden van elk kind. Het is altijd zeer fijn om in De vlieger te komen.
Karen Van Goolen - ondersteuner

Ik ben Maria en ben al jaren vrijwilliger op GBS De Vlieger. Toezicht houden tijdens de middag, fruit schillen, gaan zwemmen met de kleuters, activiteiten begeleiden - ik doe het altijd met heel veel plezier. De dankbaarheid van de kinderen en leerkrachten doet veel deugd. De Vlieger is een warme, gezellige school waar iedereen meetelt en waar ik altijd met veel plezier ga helpen.
Maria Cools - vrijwilliger

Ik ben meester Maarten. Als nieuwe leerkracht op deze school, ben ik echt onder de indruk van het hechte team. Als collega’s durven we met elkaar meedenken en elkaar ondersteunen om sterk in onze schoenen te staan.
De leerlingen van De Vlieger worden uitgedaagd om te groeien, maar er is tegelijk altijd ruimte voor ondersteuning waar dat nodig is dankzij het betrokken zorgteam. Dit zorgt ervoor dat de leerlingen ontdekken dat ze meer kunnen dan ze soms zelf denken en maakt dat ze zelfstandig durven te werken.
Maarten Van Goolen - leerkracht

Ik ben Rob en sinds drie jaar lid van het oudercomité. Vanuit het oudercomité organiseren we regelmatig activiteiten op school, pompoensoep, hotdogs met carnaval, paasbrunch, ... .
Het enthousiasme en de dankbaarheid van zowel de kinderen als het schoolteam doen telkens deugd.
Het is mooi om te zien hoe een hecht team van leerkrachten, directie en vrijwilligers zich elke dag met zoveel gedrevenheid inzet voor de school. Dat vertaalt zich in tevreden kinderen die met plezier naar school komen.
De Vlieger is een warme en toegankelijke school waar elk kind de kans krijgt zichzelf te zijn.
Rob Geukens - lid oudercomité

Mijn dochter Trix liep op haar vorige school volledig vast. Na een intensieve zoektocht kwamen we erachter dat ze hoogbegaafd is en daardoor specifieke noden had op schoolgebied. Samen met de school probeerden we die noden in te vullen. Ondanks hun inspanningen zag ik de sprankelende Trix niet terug. Ze kwam leeg thuis, zonder energie, en zat helemaal niet goed in haar vel.
In het vijfde leerjaar stapte Trix over naar GBS De Vlieger. Vanaf het begin voelde ik het verschil: de leerkrachten waren goed op de hoogte van de uitdagingen rond hoogbegaafdheid en gaven Trix meteen de nodige aanpassingen. Ze kreeg verdieping in de klas en mocht één keer per week naar de verrijkingsklas. Al na de tweede week zag ik mijn dochter weer openbloeien (de eerste week was gewoon nog heel spannend :-).
Sindsdien zie ik de oude Trix terug: enthousiast, energiek en nieuwsgierig. Wanneer ze na schooltijd vol vuur eigen projecten opstart, raakt me dat telkens opnieuw. Ik ben de school ontzettend dankbaar voor de manier waarop ze Trix hebben geholpen om opnieuw helemaal zichzelf te kunnen zijn.
Kim Compeers - mama leerling

Na onze verhuis van Turnhout naar Kasterlee zijn mijn drie kinderen gestart in BS De Vlieger, respectievelijk in het eerste kleuterklasje, het eerste leerjaar en mijn oudste in het zesde leerjaar. Bij Amira, die in het eerste leerjaar begon, merkten we al snel dat het lezen en de lessen voor haar erg moeizaam gingen. Halverwege het schooljaar kregen we de diagnose dat ze een taalontwikkelingsstoornis heeft.
Toen we dit met de school bespraken, werden we meteen heel goed ondersteund. Ze hielpen ons om de juiste stappen te zetten en hielden ons steeds op de hoogte van Amira’s evolutie en de positieve vooruitgang die ze maakte. Daarnaast zorgden ze voor aangepaste lessen en begeleiding.
Wij zijn enorm tevreden over de school en het zorgteam!
​Halima Ben Ajjou - mama leerling
Ik vind het heel fijn dat elke leerling zichzelf kan zijn op onze school, dat is super. Dat komt doordat we een gemeentelijke basisschool zijn. Dus je kunt hier christelijke godsdienst, zedenleer of islam volgen. In het zesde kunnen we veel uitstapjes maken, maar ook de superleuke sneeuwklassen. Wij zijn een ultra moderne school. Elke klas heeft een digiboard waar je gewoon met de vinger op kan swipen. Elke leerling van het 5e en 6e leerjaar heeft een eigen computer. De kinderen van het 3e en 4e leerjaar hebben chromebooks in de klas. De kleuters en de kinderen van het 1e en 2e leerjaar hebben tablets. Er is dan ook een aparte computerklas voor computerlessen. We hebben een grote speelplaats, zowel voor grote als kleinere kinderen. De school is begonnen met de aanleg van een groene oase op de speelplaats. Ook werkt de school op zonne-energie, van de zonnepanelen. We hebben we een grote sportzaal, waar we op een dag in de week middagsport kunnen doen. En ook aan de grappige leerkrachten valt niks op te merken.
En als laatste goede puntje, op school hebben we cultuurdag. Dan kunnen proeven van lekkere gerechtjes van mensen met een andere afkomst.
Alexander - leerling
De school is heel leuk en gezellig met leuke speeltuintjes en een heel grote zandbak. Er zijn veel klassen en lieve leerkrachten. Als het nodig is, kunnen ze soms ook wel streng zijn. Er is een gezellige boekentil met een zeteltje waar je tijdens de middag mag gaan lezen. Als het mooi weer is, picknikken we op de speelplaats.
Laura - leerling
